26 januari 2012

Kiwi

Jag har varit vaken sen 8, riktigt tidigt för att vara mig, men gick just "upp ". Jag känner mig överkörd, sprängande huvudvärk sedan igår på dagen, täppt, ont i lederna och "musklerna". Jag var och handlade igår tack och lov och fick nyss ihop en dunderfrukost med naturell yoghurt, en Kiwi, en apelsin, en banan, en passionsfrukt, blåbär och sist riven ingefära, mixade allt och drack ett glas, har en hel del kvar till senare intag av "mat " under dagen.

Jag ska strax ge mig ut till butiken och hänga upp stängt-skylten, kan inte ha öppet idag, orkar inte med att bli mer sjuk men också för att jag börjar på Ikea igen på måndag...
Hälsa går före allt har jag hört ngr gånger. :-)

Angående hälsa blir jag fortfarande väldigt förvånad över de personer som
Inte bryr sig om hälsan 2012, med halvfabrikat, mängder med pasta , tobak och annat som är dåligt för kroppen.
Pratade med en vän igår om detta och hon var lika förvånad som mig men vi kom fram till att det måste vara ointresse för hälsa, för visst går det inte att undgå vad som
Är bra resp dåligt när alla program på tv handlar om livsstil, hälsa och mat , tittar man inte på tv så kan man ändå inte missa detta för i alla tidningar står det också, även internet är proppfull med information. Så COME ON be hälsosam 2012!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar