19 januari 2012

Snurr

 Jag har för andra dagen i rad gått ut och gått igen, Äntligen det var 5 månader sen, gick dock i skitskor då jag är livrädd för halka men är nästan lika rädd för att få benhinneinflammationen tillbaka men ändå räddare för att bli en soffpotatis med "semelmage" och varningsskylt där bak för bred last....
Jag föll ngt vansinnigt  förra året vilket gjorde mig så rädd att gå när det är halt, jag kände hur det var halt under fötterna, gick ner för en backe och höll mig i en buske, halkar till, återhämtar mig för att återigen halka till och benen flyger rakt upp mot himlen och jag åker rakt ner på svanskotan och på min stackars handled. Jag kom inte upp, jag låg och grät, en bil stannade, två damer kom utstapplande från deras hus, då dem antagligen hört smällen=), men de kom inte enda fram till mig då det var glashalt ute. Jag fick iaf fram mobilen tillslut och ringde hem och i riktig bebisgråt vädjade J för att komma och hämta mig, jag sa" jag ligger här i backen" han "vilken backe??" hahaha jag hade så ont, aldrig haft sån smärta, kunde inte lyfta på benen på flera dagar. Broddar is the shit.

Några dagar senare halkar jag ned för trappan hemma och tar även då emot mig med min lilla handled.....
Den är inte frisk än idag, efter att även råkat ut för en 20års-vurpa på krogen, då jag ramla av okänd? anledning rakt ner på golvet och träffar ett vinglas med handleden så den skärs upp och jag får åka rakt in till akuten och sy.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar