23 september 2011

Fredagsmys

Idag är det fredag och jag har nyss lämnat Tuwa på förskolan, Det var mitt dgsbehov av promenad, ca 150meter. Jag har fått benhinneinflamation, precis som atletiska människor får, fast mitt är dessvärre inte från ngt atletiskt utan från att ha jobbat. Jag går flera mil om dagen och i ett par truckskor, det tog tydligen hårt på mina benhinnor? Vaknade i tisdagsnatt kl 04:20 av att det dunkade ngt fruktansvärt i höger ben, brändes och jag kände igen smärtan från när jag var liten och hade barnreumatism. Tog någon timme tills jag somnade och jag planerade att ringa vårdguiden om jag skulle ha ont på morgonen, bara för att få råd och tips på vad jag kunde ta gör behandling för smärtan. Så pang bom, efter samtalet var jag Helt plötsligt på väg till VC och pang bom där efter var jag sjukskriven!?
Nu är jag hemma tredje dagen och en promenad som den här till dagis känns? Snacka om att man ska vara rädd om sig, 28 år och tant?
Nu har jag tid att till sånt jag inte haft tid till innan i och för sig, dessutom kan jag ju faktiskt leta fram de där fingervantarna till Tuwa och hitta andra höstkläder. Men nu ska jag leta fram recept inför ikväll när svärmor och Tuwas farbror kommer på fredagsmys. Tror det blir Citrongräspannacotta med passionsfrukt, men sen har jag ju lovat Jonas att det ska bli ngn form av huvudrätt också? Vilket jag har svårt med, tror det blir potatisbullar med lingon och bacon hahaha, tror ni det duger åt Jonas?
Bilden är lånad utav http://www.bloggfamiljen.se/matplatsen

som för övrigt är min inspirationskälla när det gäller recept.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar