19 oktober 2011

Dagis

Vi böt dagis i höst, från ett dagis vi och framförallt Tuwa trivdes bra på. Tuwa verkar trivas på det nya men vi börjar allt mer ana oråd då Tuwa kommer hem och berättar situationer hon varit med om.

Förra veckan hade en tjej sagt att Tuwa hade fula kläder och idag när jag kom var hon alldeles ruffsig i håret efter att ha haft flätor när hon lämnade hemmet i morse. Hon pekade på en tjej när jag kom för att hämta och berättade att : hon där hon har dragit mig i håret ich dragit av mina toffsar?
Är det så att i våra områden börjar detta tidigare än i områden med mindre budget eller vad är skillnaden? Märken är viktigare här??
Jag är villig att byte tillbaka i sånt fall. Tuwa har inte brytt sig om sånt innan? Men Hon vill hon se ut som sin kompis och har issues med saker som barn påpekat efter en dag på dagis. får varje dag höra att hennes kompis sagt "om du inte gör si eller så, så får du inte leka med mig " osv jag blir så ledsen men samtidigt så arg på föräldrarna. Skärp er och lär era ungar hyfs redan från BB. Undrar om jag ska byta tillbaka? Eller måste min unge få skin på näsan?
Jag säger självklart att Tuwa inte ska bry sig vad andra tycker om hennes kläder bara hon själv trivs, jag visar att jag inte bryr mig om kläder utan om hennes sätt att vara istället men miljön verkar påverka ngt enormt! Jag vill inte att mitt barn blir mobbat eller mobbare själv. Vill inte ni det med era barn?????
Har jag sagt att Tuwa är FYRA!!!! Fyra små år? Hur ska det se ut sen? Om ngr år??

Usch!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar