19 oktober 2011

Onsdag-städdag

Idag är det onsdag och det är normalt den här dagen som städerskan plingar på dörren. Men då jag är hemma på dagarna kan jag offra mig och spara in på de kronor de kostar att ha henne här. 
Jag ska se det som dagens att göra och hoppas att jag får energi utav det, jag har inte gjort annat än att sms:at och mailat ifrån sängen idag. Dålig dag, riktigt dålig. 
Jag har ansökt om ett mentorskap idag jag hoppas verkligen att jag får det, behöver någon som kan hjälpa mig hitta balansen mellan att prestera till varje pris eller tvärtom, bli apatisk och inte göra ett jota. Jag har läst lite om presetationspersoner och jag känner verkligen igen mig. Jag gillar att jag är det för jag får saker gjorda, får dom i mål, snabbt och till varje pris men kan ju inte vara på den varje dag så de dagar när jag inte har den energin eller som nu när ingen förväntar sig att jag ska göra något, så BOKSTAVLIGEN gör jag INGENTING! 
Det är lite skillnad att gå från 900 underbara kollegor på IKEA till att inte ha en enda... Men jag har tur som har goda vänner och familj i min närhet! Jag kanske borde tvinga dom sätta krav på mig och mitt projekt? 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar