20 november 2011

Min helg

Min helg som nu avrundas med jobb på kvällskvisten har varit väldigt lugn.
Fredagen firade jag min vän Pernilla på hennes födelsedag i hennes lägenhet tillsammans med massor av andra trevliga människor. Jag kände inte en ända och hur ofta är man på en sån fest? Jag älskar att träffa nya människor, undrar om det beror på att jag nu mera sitter själv här hemma el om det beror på att jag  är för social? Kan man vara det?
Lördagen spenderades i sängen, med frukost, tv, bok, Wf och en dotter som även hon älskar att ligga kvar länge i sängen och det är jag väldigt tacksam för. Hon älskar ju sin förskola och hänger där hela veckan så lite sänghäng skadas hon nog inte utav. Vi kom iaf ut i solen en stund när vi gick till lilla butiken här i området och köpte lördagsgodis.
Idag har vi varit i sickla och lämnat tillbaka ett par skor och jag kan verkligen störa ihjäl mig på sura butiksbiträden eller säljare, varför jobbar såna med människor och service för? Händelseförloppet lät ungefär så här
-Hej jag skulle lämna tillbaka de här, min dotter fick inte ens ner foten i skorna ( Jag drar upp skorna som är i samma påse, lämnar fram kvittot och tar fram ettiketterna som jag var tvungen att klippa bort för att kunna prova dom.
Biträdet som inte ens har tittat på mig eller på Tuwa som står bredvid mig och inspekterar och analyserar alla vuxnas handlingar för att senare ta efter eller fråga varför någon sett ut, gjort på ett visst sätt eller liknande. Hon tar kvittot, ser surt på ettiketterna,
- Du har betalat med kort!
-Ja juste, säger jag och visar att jag är beredd med kortet.
- Namn och telefon nummer!
Jag började nästan skratta, va? Äger hon butiken? Varför blir hon så illa tillmods att jag lämnar tillbaka ett par barnskor för 99 kr? Dras det på hennes lön? Vill hon helst inte ha kunder idag? Eller vill hon att folk ska tycka synd om henne? eller är hon sänd från djävulen och ska göra livet surt för andra? Mig lyckades hon inte med ialla fall, jag hade frågan på tungan som ni säkert vet, ni som känner mig...
" Gillar du inte återköp?"



Tack för ikväll, skön söndag på er!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar