08 november 2011

Telefonen och jag

Idag när jag vaknade så kände jag mig riktigt bakis, vart det kom i från vet jag inte men det var riktigt segt att ta sig upp idag. Kan det ha att göra med meditationen på kursen igår att göra? Usch jag mådde så illa när vi mediterade, det höll i sig efteråt i säkert två timmar, skumt!
Ja kursen ja, det var inget för mig som jag skrev igår, säkert jätte bra för de damer som var där som har varit företagare i några år men för mig bara dog energin. Jag riktigt kände kände hur damerna enbart såg min ålder och inte min kompetens. Jo det fanns en och annan som var intresserad utav att höra mig, tex grundarna till det fantastiska företaget Connexi som samarbetar med IKEA.
Jag har hoppat av i vilket fall, fick en pärm för 3700:- kan man säga, en pärm utan innehåll, bara en innehållsförteckning vilket iof är bra...
Inte visste jag att det fanns så många webbutvecklare i stockholm, som dessutom är kvinnor i åldern 40-50 år?! Klart det de här damerna vill gå på utbildning för att kunna "sälja sig själva" som de själva uttryckte det med den konkeransen dom hade... ?
Ja så idag har jag gjort två aktiva val, valt bort en lokal, valt bort kursen, har valt en annan lokal och valt att behålla en pärm värde 3700:-. Känns F R U K T A N S V Ä R T skönt kan jag säga.


Jag kommer att öppna min butik i december och förhoppningsvis i början av december och det pirrar hysteriskt i magen när jag skriver detta, så jag skriver det igen, jag kommer förhoppningsvis att öppna i början av december.
NU räcker det med känslor för idag, nu är det dags att hämta hem lilla gosingen för att sedan laga en variant av 80tals rätten flygande jacob men med blomkålsmos!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar